Företag som vill använda tygpåsen som reklampelare får fundera ett extra varv innan de trycker upp tusentals påsar. Om trycket är smart, snyggt, lite modernt och fräckt så ökar chanserna att personer faktiskt vill synas med den t.ex. på stan. Är det en tråkig beige påse med ett svart enkelt tryck som knappt syns, är risken större att den hamnar i ett hörn, glöms bort och till slut slängs när man städar hemma eftersom man inte har använt den.
Humoristiska tryck med glada färger och en smart koppling till företaget gör att fler är villiga att synas med påsen i handen eller nonchalant slängd över axeln.
Påsen är speciellt användbar vid de tillfällen då man inte ska bära så mycket. Ofta har man en väska eller en ryggsäck men det behövs inte om man bara ska ha med sig några saker.
När fungerar en tygkasse bäst?
Tillfällen då tygpåsar med tryck fungerar mycket bra är om man ska bära hem några böcker från bokhandeln, biblioteket eller skolan. Andra tillfällen kan vara på sommaren då man ska till stranden och bara snabbt slänger ner badkläder, en handduk och solkrämen. Det kan även fungera om man ska iväg och träna men redan har bytt om och man slänger med träningsskorna för inomhusbruk i påsen.
Alla dessa tillfällen gör att företagets logo exponeras och andra människor lägger märke till trycket om det är snyggt, stort och mycket synligt.
Med tanke på att många företag använder sig av just tygpåsen som en reklamväg, gäller det att vara lite mer påhittig än andra för att just er påse inte ska hamna i soporna eller fnissas åt.
Ett snygg, tydligt och helst kul tryck kommer göra att andra kommenterar påsen och kanske undrar var den kommer ifrån. På detta sätt sprids information om företaget och nya kunder kan tillkomma, bara genom att ha sett en tygpåse!