Företag behöver alltid uppgradera och omvärdera hur de sprider informationen om att de finns. Idag när det finns så många olika kanaler för att sprida reklam, kan ändå de lite enklare vägarna vara de viktigaste för att nå ut till själva människan. Ett av de sätten är när man delar ut reklamprodukter med informationen tryckt på, som t.ex. en tygpåse.
När man väljer att trycka upp tygpåsar finns givetvis ett oändligt antal ställen där dessa är bra att ha. Överallt där människor behöver bära saker, behöver man någon form av väska får att få hem sakerna. Just en stabil tygpåse fungerar mycket bra att bära böcker i, så bokhandlar, bibliotek, universitet och skolor kan vara platser där tygpåsen verkligen skulle vara välkommen.
Företag som trycker upp tygpåsar med sin logo eller annan information som hemsideadress eller telefonnummer, får en enkel och effektiv spridning av sitt budskap varje gång någon bär saker i påsen och syns med den på stan, i skolan eller på universitetet. Om företaget dessutom har någon form av koppling till böcker, studier eller läsning är den typen av platser optimala för just dessa företags tygpåsar.
Genom att dessutom välja miljövänligt tillverkade tygpåsar där även trycket är gjort av en miljövänlig färg och som tillverkats på ett reko sätt och inte via t.ex. barnarbetare, skapas en mycket positiv attityd till företaget vilket ofta uppskattas av yngre människor. Idag är just den yngre generationen ofta mycket medveten om de problem som finns i världen med miljön och att alla behöver bidra till en hållbar utveckling. Ett företag som vill hänga med i tiden bör därför rikta sig särskilt till den yngre generationen för att få dem som kunder under en längre tid. Det kan bl.a göras genom att visa good will mot miljön. Satsa på framtiden, både vad gäller miljön och kunderna.